fredag 11 december 2009

Det här gör jag

Det börjar bli sen fredagseftermiddag och här sitter jag i riksdagens kammare. Fortfarande med förhoppning att hinna hem till fredagsmys med barnen. Det kan dock bli knappt, i alla fall för den lille, han somnar ju lite tidigare än resten av familjen. Ibland är det svårt att få ihop det politiska med föräldraengagemanget. Det är inte alltid enkelt för barnen att förstå att mamma också måste göra vad hon kan för ett mer rättvist Sverige. Idag är en sån dag. Jag vill vara här i kammaren för att ta mitt ansvar för ett nytt försök att försöka få borgerligheten att lyssna till oss och stoppa utförsäkringarna i sjukförsäkringen. Jag vill också hem till barnen. Men det brukar ordna sig på något sätt. Säkert så också idag.

Det här är lite av vad jag gjort de senaste dagarna gällande borgerlighetens haveri med sjukförsäkringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar