onsdag 12 maj 2010

Jag gillar fritids

Igår var jag en heldag på Gyttorps skola och fritidshem. Tack för en mycket bra dag. Samtalet med 6:orna om hur, var och en av oss, kan arbeta mot barnarbete, för bättre djurhållning och för bättre klimat ger hopp för framtiden. Med sådant engagemang som barn så är det bara att tro att det håller i sig också när de små blivit stora.

Jag gillade också engagemanget hos förskoleklassen och 1:orna som, tillsammans med lärare och kommunens kulturpedagog, jobbat fram en fantastisk trollshow och animerad film. Det var också kul att spela spel och bandy med flickor och pojkar på fritids. Det kändes viktigt att få höra dem berätta om sin skola, sitt fritids och sin vardag. Ett fritids som för de minsta är halva deras dag. Då känns det jobbigt att se de alltför stora barngrupperna och den lilla personalen. Alla gör vad man kan för att det ska bli bra men kvaliteten kan höjas. Och detta är tyvärr inget unikt för Gyttorps fritidshem.

Tillsammans kan vi bygga vår vardag starkare. Det är jag övertygad om. Jag tänker fortsätta mitt jobb för fritidshem med mindre barngrupper och för en rödgrön valseger som kan ta oss något steg närmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar