torsdag 30 september 2010

Jaha ... nya tag

Jag har varit förbannad en tid. Arg på mig själv, på mitt parti, på allt och alla, för att vi inte lyckades få förtroende för en socialdemokratisk ledd rödgrön regering.

Ilskan börjar nu så smått sortera sig till att kavla upp ärmarna och ta nya tag. En energi att fortsätta kritisera orättvisor och ökande klyftor. En energi att fortsätta samtalet om att jämlika samhällen är något som alla tjänar på. Ett arbete för att få det förtroende för socialdemokratin som många i Hallsbergs kommun och Örebro län gett socialdemokratin lokalt och regionalt, att också i samma utsträckning ge det förtroendet nationellt. För det hänger ju ihop. Så det tänker jag göra nu.

Läs gärna Veronica Palms inlägg om överdirektör Orustfjord eller lyssna till min radiodebatt, några dagar efter valet, med Johan Pehrson (fp) om utförsäkringspolitiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar