tisdag 13 oktober 2009

Min vardag

Om det är värt det, om jag har för högt eller lågt arvode? Jag vet inte. Jag vet bara att jag lägger all min tid och lite till för att leva upp till förtroendet jag fått. Det här är min vardag.

Igår fick det bli 8 timmar för att göra rätt för mitt uppdrag som riksdagsledamot. 6 timmar på dagen och 2 timmar på kvällen. Jag ville ju också hinna med att steka pannkakor till mina barn. Idag lämnade jag mina barn på dagis och fritids kl.07.00. Vi ses igen på fredag morgon. Då är det jag som ger frukost och ser till att de kommer till dagis och skola. Min man träffar jag först på fredag kväll.

Idag tisdag är jag i Stockholm. Jag träffar Eh Wah från Burma och Sören Hansen från ABF, jag kommer att svara på e-post, blogga och lite annat vardagligt. Jag har redan pratat med media om FRA-lagen. Senare under dagen blir det möte med länets (s)- riksdagsledamöter, därefter träff med hela (s)- riksdagsgruppen, kvällen avslutas med ett seminarium för Mälardalen. Jag räknar med att vi är klara till ca kl.22.00. Då har jag bokat tvättid, för också en politiker behöver tvätta.

Imorgon är jag på plats vid 7-tiden för att läsa tidningar, kolla nyheterna och lite annat. Klockan 08.00 har jag första mötet. Klockan 09.00 är jag på plats i riksdagens plenisal för då är det partiledardebatt. Senare under eftermiddagen träffas (s)-gruppen i socialförsäkringsutskottet. Jag voterar vid debattens slut som tidigast blir kl.17.00. Därefter ett möte med två av länets ledande företrädare för landstingspolitiken. Någon gång där under dagen är det tänkt att jag ska boka in mig på ett arbetsplatsbesök och förbereda torsdagens möte. På torsdagen far jag kl.06.55 från Stockholm mot Bryssel. Jag är det svenska partiets representant på ett ESP-möte. Vi ska diskutera omkring hur vi socialdemokrater kan möta den ekonomiska krisen med trygghet för människor och genom investeringar i utbildning och kompetens. Spännande. Jag landar i Stockholm igen vid kl. 21.30. Är hemma i Hallsberg kl.00.03.

Fredagen är det jag som ger barnen frukost och ser till att de kommer till dagis och skola. Förmiddagen är bokad för att jobba med Hallsbergs socialdemokratiska parti. Eftermiddagen kan det bli ett arbetsplatsbesök om jag hinner. Annars kanske jag hämtar barnen lite tidigare. För vi har ju knappt setts. Lördag ser lugn ut. Blir familjetid. Söndag kväll är det partimöte.

Om det är värt det? Om jag har för högt eller lågt arvode? Jag vet inte. Lever jag upp till förtroendet jag fått? Jag vet inte. Det kan bara du svara på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar