onsdag 20 maj 2009

Trött på gubbar

Sitter i riksdagens kammare och lyssnar till partiledardebatten inför Europaparlamentsvalet 7 juni. Jag känner att jag är så trött på gubbar. Män övertygade om sin egen förträfflighet och storhet, som ser andra som ett störningsmoment, ett hack i utvecklingen. Jag möter dessa män ständigt och i olika sammanhang. Några har jag träffat på, just nu, i partiledardebatten.

Jag vill ha förändring, jag längtar, jag önskar, jag suktar förändring. Det är en dröm som kan bli sann. En ny framtoning, ett Sverige, som för första gången i historien leds av en kvinnlig statsminister. En erfaren, ödmjuk och klok kvinna. Jag behöver dig!

Gör du? Agera för förändring! Börja med att rösta och kryssa en kvinna i Europaparlamentsvalet 7 juni. Sedan tar vi socialdemokraterna till valseger 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar