söndag 24 januari 2010

Förtroende

Valberedningens förslag till riksdagslista börjar bli känd. Jag är mycket glad och stolt över förtroendet som valberedningen gett mig som förstanamn. En småbarnsförälder från Hallsberg. En yngre kvinna med ett hjärta som klappar för rättvisa. En engagerad socialdemokrat som tror att vi kan förändra världen.

Nu ska partiet gå till provval och listan avgörs slutligen av partiets ombud på distriktskongressen i april. Då först är det klart. Men nu njuter jag lite av valberedningens förtroende. Jag känner mig trygg i att vara förstanamn men också med de partikamrater som tillsammans med mig presenteras på valbara platser. Jag känner mig övertygad om att vi, och många med oss, kommer att jobba stenhårt tillsammans för valseger.

”Vi socialdemokrater har en idé om vårt gemensamma samhällsbygge. Jag har kallat det för
möjligheternas land. Det är ett Sverige som bygger på insikten att vi är starkare tillsammans”.
Mona Sahlin, jobbkongressen 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar