söndag 31 januari 2010

Fart i partiledardebatten

Jag är genomförkyld så dagen har varit riktigt seg. Det har varit på ren vilja som jag hållit mig igång. En ledig dag med barnen kan man ju inte låta snora bort. Så var det då dags för partiledardebatt och jag slänger mig i soffan. Så där lite halvseg. Men det här är ju riktigt livat. Det är kul och bra fart i debatten. Mona Sahlin är enligt min mening lysande. Engagerad och väl förankrad i det som är vår vardag.

Skatterna är svårt. Eller kanske så enkelt som Peter Eriksson (mp) uttrycker ”För moderaterna är svaret på alla frågor - skattesänkningar. Lösningarna på alla problem – skattesänkningar. Så därför, även om pengarna behövs i välfärden så får man räkna med skattesänkningar”. Mona Sahlin ger besked som att ”vinner vi valet kommer vi att göra ett annat val mellan skattesänkningar och satsningar på utbildning.” De rödgröna fixar att koppla ihop jobben, välfärden och skatterna. Att minskade klyftor gör att vi har råd med både jobb och välfärd. Det menar jag är vår styrka. Så ska det se ut.

Alliansen lovade fler jobb och färre i utanförskap men nu snart 4 år senare är verkligheten den motsatta. Och då har jag inte ens berört sjukförsäkringen, där nu borgerliga beslut utförsäkrar tiotusentals människor.

Läs gärna fler kommentarer om partiledardebatten hos Peter Andersson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar