måndag 20 april 2009

Vanlig arbetande småbarnsförälder eller tråkig?

För mig är mitt jobb eller snarare mitt förtroendeuppdrag mycket viktigt. Men lika viktigt är tid och vardag med mina ungar. Ibland funderar jag på om jag är en tråkig mamma eller en alldeles vanlig arbetande småbarnsförälder. När jag läser tidningar som ska vara riktade till mig som målgrupp kan jag ibland känna mig tråkig. Reportage om att resa med småbarn, skidåkning i Åre eller barnkalas av jättemått, de ger mig bara dåligt samvete och en viss stress. Även om det kan vara bra med tips om man nu ska resa med barn. Men det känns långt från den vardag jag försöker ge mina ungar.

Denna helg har min familj gjort barkbåtar och fått dem att flyta i bäcken. Vi har sett en groda. Spännande. Vi har tillsammans rensat i trädgården och börjat snickra på en altan. Äldste sonen har haft en kompis hos sig. De byggde fördämningar i bäcken och slevade i sig mat, för man blir hungrig av att bygga. Yngste sonen och jag var på Ikea och köpte rullgardiner och åt köttbullar.

Vi har bara varit. Långt från resor med bebisar och jättekalas. Någon stund här och där har vi haft lite tråkigt, för när ska man annars veta att man har kul?

Frågan är om jag är en tråkig förälder eller alldeles, alldeles vanlig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar