onsdag 29 april 2009

Jag kan påverka mitt liv

Jag är övertygad om att vi behöver, inte minst de unga, känna att det finns hopp om något bättre därefter jobbkrisen. Att jag kan påverka mitt liv. Att det finns handlingsutrymme. Det är också socialdemokratins besked idag med vårt alternativ till regeringens vårbudget. Sverige kan bättre. Häri ligger också min största kritik till regeringen Reinfeldts förda politik. De gör precis tvärtom. De beskär Sveriges och människors handlingskraft. De sitter still i båten, pratar om vargavinter och istider. Sådant som ingen kan påverka, där vi bara kan kura ihop oss och frysa. Och där några av oss oundvikligen kommer att gå under. För mig är detta inte bara ett cyniskt sätt att leda Sverige, det är också regeringens största misstag. Det är nu det krävs ledarskap och handling. Det är nu vi måste visa hopp och framtidstro. Det är nu vi behöver ge oss handlingskraft tillbaka. Därför är det rätt att satsa på de unga, på utbildning, på innovationslyft och därför är det rätt att rädda jobb i välfärden. Det är socialdemokratisk ansvarsfull politik.
Läs gärna mer om vårmotionen på socialdemokraterna.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar